آلومینیوم کلراید
نوشته شده توسط : 10x

   فارماكينتيك

كلرور آمونيم پس از مصرف خوراكي به سرعت از مجراي گوارش جذب مي شود و در طول 63 ساعت جذب آن كامل مي شود. اين دارو در كبد متابوليزه و به اسيد كلريدريك و اوره تبديل مي شود.

   مكانيسم

كاتيون آمونيم توسط كبد به اوره تبديل شده و يك اتم هيدروژن آزاد مي گردد كه با يون بي كربنات ،آب و گازكربنيك توليد مي نمايد. آنيون كلرور با بازهاي ثابت در مايع خارج سلولي پيوند مي يابد. جايگزيني بي كربنات با كلرور باعث تغيير نسبت بي كربنات به اسيدكربنيك شده و اسيدوز ايجاد مي كند. همچنين با افزايش دفع الكتروليتها و آب خارج سلولي ،كلرور آمونيم سبب كاهش مايع خارج سلولي شده و جابجايي مايعاتي را كه سبب خيز شده اند، تسريع مي كند.

   موارد منع مصرف

اين دارو در بيماران مبتلا به عيب شديد كار كبد يا كليه و اسيدوز اوليه نبايد مصرف شود.

   هشدار

اين دارو در بيماران مبتلا به عيب شديد كار كبد يا كليه و اسيدوز اوليه نبايد مصرف شود.

   عوارض

تحريك مخاط معده ،ناراحتي معده ،بي اشتهايي ،تهوع ،استفراغ و تشنگي ،پس از مصرف خوراكي و به ويژه با مقادير زياد گزارش شده است .مقادير بسيار زياد اين دارو ممكن است سبب بروز اسيدوز و كمي پتاسيم خون شود.

   نكات

اين دارو بايد پس از غذا مصرف شود تا احتمال بروز عوارض گوارشي به حداقل برسد.

   ميزان مصرف

كلرور آمونيم به عنوان خلط آور،معمولا در تركيب با ساير داروهاي خلط آور و ضدسرفه مصرف مي شود. كلرور آمونيم سبب ايجاد ديورزگذرا و اسيدوز خفيف مي شود و سبب تسريع در دفع داروهاي بازي مي گردد. اين دارو در درمان آلكالوز متابوليك شديد و نيز حفظ pH اسيدي ادرار در درمان بعضي از اختلالات مجراي ادرار مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دارو به منظور افزايش حلاليت يون هاي كلسيم و فسفات براي كنترل بيماران مبتلا به سنگهاي فسفاتي مجاري ادراري و همچنين افزايش يونيزاسيون كلسيم در تتاني ناشي از آلكالوز مصرف شده است.




:: موضوعات مرتبط: داروهای مهار کننده سرفه،خلط اورها،نرم کننده های مخاط وضد احتقان بینی , ,
:: برچسب‌ها: آلومینیوم کلراید , دارو وبیماری , دارو , بیماری , مشخصات داروها , عوارض , موارد مصرف , فارماکینتیک , نکات , موارد منع مصرف , تداخل , میزان مصرف , مکانیسم , داروهای مهار کننده سرفه , خلط اوره , نرم کننده های مخاط , ضد احتقان بینی​ ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: